Sunday, December 26, 2010

Taksub dan Jahilnya mereka


Baru-baru ni, aku ditanya oleh seseorang berkenaan cara nak jawab persoalan yang dibangkitkan oleh orang-orang yang taksub dengan syiah.

Cuba baca dan hayati…kalu rasa nak jawab, silakan.

sy pnh bce blog awk

Yang dikatakan sahabat nabi ialah mereka yang tunduk patuh pada suruhan nabi tapi kalau mereka sudah menentang nabi dan tidak ikut apa yg nabi kata maka mereka bukan lagi sahabat nabi...lebih2 lagi selepas nabi wafat mereka banyak yang pandai2 cipta hukum2 sendiri seperti Abu Bakar, Umar dan Usman. Kamu kena banyak mengkaji sejarah ..jgn ikut taqlid buta saja.

Nabi suruh ikut ahlul baitnya..ini pun ada dalam quran. Ramai yg mengaku ikut juga ahlul-bait tapi x tahu pun sapa ahlul-bait itu.

Isteri2 nabi pun dalam sejarah yang terang2 selalu menyakiti Nabi macam Aisyah dan Habsyah...dua ekor yang x boleh pakai dan pandai2 juga buat banyak hadis2 palsu untuk kepentingan diri mereka sendiri yg menyokong bapak2 mereka.

Rajin2 baca...sekrng ni dah banyak buku2 ataupun kat Mesir sana pun dah ramai yg menjadi pencinta2 Ahlul Bait termasuk ulama2

Nilah persoalan yang mereka bangkitkan.

nk jwp cmne?

aku hanya ingin timbulkan persolan balik.

Siapakah yang buta sejarah.? Siapakah yang bertaklid buta? Tidak tahukah mereka, sahabat-sahabat yang dijanjikan syurga oleh Rasullah S.A.W?

Jahil dan Taksubnya mereka. Bukakanlah hati mereka Ya Allah.

Aku pecinta Rasullah S.A.W ahlul bayt nabi dan para sahabatnya..

No comments: