Tuesday, August 11, 2009

Hadiah Buat Kamu

Maksud ayat al-Quran ; Orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat. (surah Al-Hujuurat : 10)

Maksud hadith RasuluLlah s.a.w yang diriwayatkan oleh al-Imamain iaitu al-Imam Bukhari dan Muslim. Sabda Baginda s.a.w yang bermaksud :" Tidak beriman seseorang kamu, hingga kamu mengasihi saudara kamu sepertimana kamu mengasihi diri kamu sendiri."

Alhamdulillah.

Ketika melayari internet saya terjumpa dengan satu klip video yang cukup pendek. Rasa-rasanya Ia agak sesuai di tonton oleh golongan wanita zaman kini.

Atas dasar persaudaraan sesama Islam dan saya juga mengasihi kamu semua saya rasa baik diuplodekan klip video tersebut supaya ia boleh di hayati. Semoga klip video tersebut dapat memberi peringatan kepada kamu semua.

Semoga srikandi-srikandiku Qurratuaini, Hannan Wafi, Aqilah Husna, Siti Fatnin Aisyah, Nurul Izzah Amni, Nur Ain Syuhada, Nur Khalilah, dan permata baru Siti Fathiah Nazirah bakal menjadi seorang muslimah yang solehah suatu hari nanti.

Tidak lupa juga kepada bakal-bakal laksamana-laksamanaku Mohd Adam Hasbi, Mohd Suhail Hasbi, Mohd Sidqi Hasbi dan Mohammad Zakuan. Semoga suatu hari nanti kalian semua menjadi mata rantai perjuangan Rasulullah s.a.w.

Hadiah buat srikandiku.

No comments: